Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Συνέντευξη με το Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης, κ. Παπατσάνη Αθανάσιο.


  
        Οι μαθητές και μέλη της συντακτικής ομάδας της e-εφημερίδας του Γυμνασίου Δεσκάτης, Καραγιάννης Ιωάννης, Ξυγιτζή Ευτυχία και Καλύβα Αικατερίνη, επισκεφτήκαμε στις 6 Μαρτίου 2013 το Διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης, προκειμένου να ενημερωθούμε για τα πλεονεκτήματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής του σχολείου, κ. Παπατσάνης Αθανάσιος, μας υποδέχτηκε με φανερή ικανοποίηση, μας συγχάρηκε για την πρωτοβουλία μας και μας παραχώρησε μια ιδιαίτερα διαφωτιστική συνέντευξη, την οποία και παραθέτουμε.


Συντ. Ομαδα: Καλημέρα, κ. Διευθυντά.

κ. Παπατσάνης: Καλημέρα, παιδιά. Περάστε, καθίστε. Χαίρομαι που βρίσκεστε σήμερα εδώ, στο ΕΠΑ.Λ. Δεσκάτης, γεγονός που δείχνει το ενδιαφέρον σας για τις μετέπειτα σπουδές σας και για την επαγγελματική σας αποκατάσταση.


ΕΡΩΤ.: Πότε ιδρύθηκε το ΕΠΑ.Λ. κ. Διευθυντά;


ΑΠΑΝΤ.: Αρχικά ιδρύθηκε ως ΤΕΛ το 1994, στη συνέχεια λειτούργησε ως ΤΕΕ το 1998 και το 2006 μετατράπηκε σε ΕΠΑ.Λ.

ΕΡΩΤ.: Γιατί ένας μαθητής να επιλέξει ΕΠΑ.Λ. και όχι ΓΕ.Λ.;

ΑΠΑΝΤ.: Πρώτα- πρώτα πρέπει να τονίσω ότι τα επαγγέλματα του ΕΠΑ.Λ. έχουν προοπτική. Σε αντίθεση με το ΓΕ.Λ., από όπου παίρνει κάποιος απλά ένα απολυτήριο, στο ΕΠΑ.Λ. παίρνει απολυτήριο-πτυχίο που θα του επιτρέψει να ασκήσει ένα επάγγελμα ανάλογο της ειδικότητας που επέλεξε να σπουδάσει. Η διαφορά στα δύο λύκεια είναι ότι στο ΕΠΑ.Λ.  υπάρχουν τομείς ενώ στο ΓΕ.Λ. κατευθύνσεις. Έτσι, όποιος προτιμήσει τη φοίτηση στο ΕΠΑ.Λ., θα παρακολουθήσει μαθήματα στον τομέα που ο ίδιος έχει επιλέξει. Το πιο σημαντικό όμως από όλα αυτά είναι ότι το ΕΠΑ.Λ. συνδυάζει την θεωρία με την πράξη στις κατάλληλες αίθουσες (εργαστήρια).

ΕΡΩΤ.: Αν κάποιος φοιτήσει στο ΕΠΑ.Λ., αναγκαστικά πρέπει να συνεχίσει τις σπουδές του στην ειδικότητα που έχει επιλέξει;

ΑΠΑΝΤ.: Όχι, δεν είναι απαραίτητο. Έχει τις ίδιες επιλογές που θα είχε και στο ΓΕ.Λ., εκτός από τα φιλολογικά μαθήματα, διότι δεν διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά.

 ΕΡΩΤ.: Το απολυτήριο του ΕΠΑ.Λ. είναι κατώτερο από του ΓΕ.Λ.;

ΑΠΑΝΤ.: Όχι, είναι ισότιμα.

ΕΡΩΤ.: Τα ΕΠΑ.Λ. είναι σχολεία που πάνε οι κακοί μαθητές και βάζουν 20άρια για πλάκα;

ΑΠΑΝΤ.: Λυπάμαι που ακούγονται αυτά. Όχι, οι βαθμοί δεν μπαίνουν χαρισματικά αλλά με την ανάλογη απόδοση του κάθε μαθητή. Το μόνο που διαφέρει στο διάβασμα είναι ότι στα ΕΠΑ.Λ. χρειάζεται λιγότερο θεωρητικό διάβασμα, καθώς μεγάλη βαρύτητα δίνεται και στην τεχνική-εργαστηριακή εξάσκηση των σπουδαστών μας με στόχο την πληρέστερη επαγγελματική τους κατάρτιση.

ΕΡΩΤ.: Ποιοι είναι οι τομείς μαθημάτων;

ΑΠΑΝΤ.: Σήμερα στο σχολείο μας λειτουργούν δύο τομείς: α) Γεωπονίας και β) πληροφορικής. Στον τομέα της γεωπονίας γίνονται μαθήματα επεξεργασίας τροφίμων, υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων. Παράλληλα, στον τομέα της πληροφορικής διδάσκονται προγραμματισμός και δίκτυα υπολογιστών.

ΕΡΩΤ.: Πώς είναι δυνατόν να δημιουργηθούν και άλλες ειδικότητες;

ΑΠΑΝΤ. : Είναι πολύ εύκολο, αρκεί να υπάρξει  ικανός αριθμός μαθητών για αυτήν την ειδικότητα. Η διαδικασία αυτή είναι πολύ εύκολη και γίνεται κάθε Νοέμβριο. Ο Διευθυντής του σχολείου προτείνει στο Υπουργείο Παιδείας την ίδρυση της νέας ειδικότητας, η οποία λειτουργεί την επόμενη σχολική χρονιά για τους σπουδαστές που θα παρακολουθήσουν τη Β΄ Λυκείου.

 Συντ. Ομάδα: Ευχαριστούμε πολύ κ. Διευθυντά για τη φιλοξενία σας και την κατατοπιστική συνέντευξη που μας παραχωρήσατε.

κ. Παπατσάνης: Κι εγώ σας ευχαριστώ. Θα είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία σχετικά με τη λειτουργία του ΕΠΑ.Λ. χρειαστείτε.